Search This Blog

Saturday, October 3, 2015

Gagal bunuh diri


WARTAWAN SINAR HARIAN
3 OKTOBER 2015
Gagal bunuh diri

Gagal bunuh diri Sumiran (kiri) menceritakan kembali detik cemas dia berhadapan dengan seorang wanita yang cuba membunuh diri di Pantai Sungai Lurus, Senggarang.

BATU PAHAT - Tindakan pantas seorang anggota Rela menarik tangan seorang wanita berusia 20an menyelamatkannya yang nekad membunuh diri.

Wanita itu cuba terjun ke laut berhampiran Pantai Sungai Lurus, Senggarang.

Anggota Rela berkenaan, Sumiran Sukardi, 57, berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 4 pagi kelmarin, dan wanita itu menaiki kenderaan  jenis Toyota.

Menurutnya, tiba-tiba wanita itu keluar daripada kenderaan sebelum ke arah pinggir pantai berkenaan dipercayai untuk membunuh diri.

Jelasnya, ketika sedang berada  dalam pos kawalan, dia dikejutkan  dengan kedatangan sebuah  kenderaan dipandu seorang wanita yang berkelakuan agak mencurigakan.

“Pada awalnya wanita itu hanya berjalan di persisiran pantai, namun tidak lama kemudian dia menjadi agak agresif dan bertindak berlari ke arah batu besar seperti mahu terjun ke  dalam air di situ.

“Saya berjaya menahan wanita itu daripada terjun dengan menarik tangannya. Ketika itu, saya sedang melakukan rondaan memantau perairan pantai dari jam 6 petang hingga 6 pagi,” katanya.

Sumiran berkata, situasi menjadi agak tegang apabila wanita itu menjerit dan meronta-ronta mahu terjun.

Menurutnya, tanpa berlengah dia terus menghubungi rakan sekerja bagi mendapatkan bantuan.

Jelasnya, insiden berkenaan juga tidak berakhir di situ apabila wanita itu sekali lagi bertindak berlari ke arah kawasan yang lebih curam.

“Mujur juga masa tu dua lagi rakan sekerja saya sudah tiba dan usaha menangkap wanita itu berjaya dilakukan.

“Cubaan untuk membunuh diri oleh wanita itu diyakini berpunca daripada tekanan perasaan terhadap masalah keluarganya dan dia berjaya diserahkan kepada polis sekitar jam 6 pagi,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad mengesahkan kejadian dan kes berkenaan telah diserahkan ke Hospital Sultanah Nora Ismail untuk tindakan susulan.

No comments:

Post a Comment