Search This Blog

Thursday, September 3, 2015

Anina pertikai cara Umno lakukan pemecatan

Anina Saaudin
Ainina ketika sidang media hari ini.

IZWAN ROZLIN‎3 SEPTEMBER 2015

PETALING JAYA - Ahli Cawangan Umno Kampung Mat Sirat Langkawi,  Anina Saaudin  mempersoalkan cara pemecatannya yang disifatkan sebagai tidak berasas dan menyalahi Prinsip Keadilan Asasi (Natural Justice).
Menurut Anina, surat pemecatannya bertarikh 1 September dan 2 September yang ditandatangani Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang tersebar melalui media dan laman sosial ‎adalah satu bentuk salah laku kerana dia sehingga kini tidak menerima apa-apa surat rasmi dari Umno berhubung pemecatannya.
"Surat manakah yang menjadi asas kononnya memecat saya? Jika Yang Berhormat Datuk Seri (Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor)  belum diserahkan dengan sebarang proses mahkamah, apakah asasnya Datuk Seri mengeluarkan surat-surat bertarikh 2 September dan 1 September 2015 itu dengan ejaan alamat saya yang tidak betul?" katanya pada satu sidang media ‎di Kota Damansara, hari ini.
[ARTIKEL BERKAITAN: Ahli Umno fail saman kepada Najib]
Sebelum ini, Ainina dilaporkan digugurkan keahlian kerana mengambil tindakan mahkamah kepada Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Dalam pada itu, Anina berkata, sebagai Setiausaha ‎Agung, beliau perlu menunjukkan teladan yang baik dengan memenuhi peraturan parti serta tertib dan adab orang Melayu dengan berkata benar bukan sahaja melalui surat menyurat malah dalam semua perkara.
Semalam, pemecatan Anina  telah disahkan oleh Setiausaha Agung Umn‎o itu sendiri melalui aplikasi WhatsApp yang disiarkan sebuah portal berita
.

No comments:

Post a Comment