Search This Blog

Friday, August 14, 2015

Remaja maut jatuh 'bungee jump'


12 OGOS 2015
jatuh

jatuh Gambar hiasan.

SANTANDER - SEPANYOL. Seorang remaja perempuan warga Belanda  maut selepas terjatuh ketika melakukan aktiviti terjunan "bungee jump" di utara Sepanyol hari ini.

Remaja berusia 17 tahun itu terjatuh ketika membuat terjunan dari atas jambatan di jalan A8 di Cabezon de la Sal, Cantabria pada ketinggian 40 meter (130) kaki.

Jurucakap polis memberitahu media Belanda, kemalangan mengerikan itu disebabkan oleh kecuaian bagaimanapun tiada maklumat jelas mengenai punca insiden didedahkan.

Memetik laporan BBC, remaja tersebut membuat jenis terjunan yang dikenali sebagai "puenting", dimana kaki penerjun akan diikat sebelum membuat terjunan.

Jurucakap polis tempatan berkata, pihaknya tidak mengetahui mengenai aktiviti yang dilakukan di jambatan tersebut sambil menambah ia merupakan aktiviti yang berisiko tinggi.

Sementara itu, Datuk Bandar, Isabel Fernadez memberitahu TV Belanda, insiden ini adalah satu tragedi yang menyayat hati.

"Gadis tersebut masih muda dan pihaknya akan menghulurkan bantuan kepada keluarga mangsa," katanya dipetik BBC.

Bulan lalu, seorang pelancong Britain Kleyo De Abreu turut maut selepas membuat terjunan dari jambatan di Granada, Selatan sepanyol.

Dia meninggal dunia selepas terhentak ke dinding jambatan semasa melakukan terjunan.

No comments:

Post a Comment