Search This Blog

Wednesday, September 17, 2014

‘Ghaib’ 13 hari


Kuala Lumpur: Seorang bapa tidak lena tidur susulan kehilangan anak gadisnya berusia 16 tahun yang ‘ghaib’ sejak 13 hari lalu selepas dihantar ke sekolah.
Mangsa, Nurul Sakinah Jamaludin dilaporkan gagal dikesan sejak 4 September lalu selepas bapanya, Jamaludin Abu Hanifah, 52, menghantar anaknya itu ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar Baru Sentul, di sini.
Jamaludin berkata, dia menghantar anaknya itu ke pintu pagar sekolah sekitar jam 7 pagi seperti biasa.
Menurutnya, dia bagaimanapun berasa tidak sedap hati sebelum mengambil keputusan berpatah balik dan memeriksa anaknya di sekolah.
“Namun saya terkejut apabila guru kelas anak saya itu memberitahu Sakinah tidak hadir ke kelas pagi itu.
“Saya tidak tahu punca anak sulung saya menghilangkan diri kerana tiada sebarang pergaduhan berlaku di rumah sebelum itu,” katanya.
Dia memberitahu cuba menghubungi telefon bimbit anaknya, namun tidak dijawab.
“Malah SMS yang dihantar berulang kali kepadanya turut tidak dibalas,” katanya, semalam.
Menurutnya, dia berusaha mencari Sakinah di rumah rakan, namun kebanyakan mereka mendakwa tidak melihat anaknya.
“Saya merayu Sakinah kembali ke pangkuan kami dan berbincang dengan ahli keluarga sekiranya menghadapi sebarang masalah.
“Saya sudah membuat laporan polis di Balai Polis Sentul dan diharap orang ramai dapat membantu mencari Sakinah,” katanya.
Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengetahui lokasi anaknya itu berada diminta segera menghubunginya di talian 012-6721583 atau 03-40449710 atau balai polis berhampiran.
Foto
NURUL Sakinah
Artikel ini disiarkan pada : 2014/09/17

No comments:

Post a Comment