Search This Blog

Monday, June 30, 2014

Emma Watson gaji amah haram


LONDON 29 Jun - Emma Watson mungkin merupakan antara aktres popular Hollywood, namun dia boleh berdepan dakwaan selepas didapati menggunakan khidmat pembantu rumah haram untuk bekerja di rumahnya di Islington, London pada September lalu selama tiga bulan.
Menurut laporan laman web, tv3.ie, Watson menggunakan perkhidmatan pembantu rumahnya itu yang telah bekerja dengannya sejak awal tahun lalu di pangsapurinya di New York.
Agensi Sempadan Britain yang menyiasat aduan itu mendedahkan, pembantu rumah tersebut menggunakan visa pelancongnya untuk datang ke London bagi membantu Watson di Islington.
Pembantu rumah itu turut dipercayai berada di Britain selama tiga bulan sejak September lalu sehingga Februari dan pernah disoal siasat oleh kakitangan imigresen Britain tentang dari mana dia mendapat wang untuk menetap di negara ini.
Pejabat Perumahan Britain enggan mengulas tentang kes tersebut, namun satu sumber memberitahu akhbar The Mirror, dakwaan itu sedang diproses dan tindakan selanjutnya akan diambil.

No comments:

Post a Comment