Search This Blog

Sunday, February 16, 2014

Gajah tendang motosikal

Jeli: “Kaki saya dipijak gajah ketika cuba bangun selepas terjatuh dari motosikal. Ketika itu anak saya turut jatuh dari motosikal dan saya minta suami mengambil anak sebelum kami ke rumah jiran untuk menyelamatkan diri,” kata Rezamawati Che Mat Bidin, 37, ibu kepada Wan Aidit Nasrullah Wan Mahmud, 3, yang maut selepas jatuh dari motosikal diboncengnya yang ditendang gajah dipercayai seberat dua tan di Kampung Wakaf Zing, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 10 pagi, Rezamawati yang patah kaki kanan bersama anak itu dan suaminya, Wan Mahmud Wan Noh, 33, pada mulanya ke kebun getah berhampiran rumah untuk menoreh jam 8 pagi sebelum menyedari pisau menoreh patah dan mereka kembali ke rumah untuk menukar pisau lain. 
Ketika keluar rumah dalam jarak 10 meter, muncul gajah dari arah anak sungai yang tiba-tiba menyerang dengan menendang motosikal dinaiki tiga beranak itu menyebabkan mereka terjatuh.

Menurut Rezamawati, suaminya yang tidak cedera dan jirannya membawa dia dan anak ke Klinik Ayer Lanas sebelum dirujuk ke Hospital Jeli.
Foto
AHLI keluarga melawat Rezamawati yang dirawat di Hospital Jeli.

Katanya, ketika di klinik anaknya tidak sedarkan diri dan disahkan meninggal dunia akibat kecederaan dalaman.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/02/16

No comments:

Post a Comment