Search This Blog

Saturday, October 19, 2013

Bayi dalam kotak tepung

Oleh Siti Nadirah Hafidzin, Mahaizura Abd Malik dan Redzuan Muharam
Johor Bahru: Seorang ejen hartanah terkejut apabila bunyi tangisan yang disangkakan kucing rupanya suara tangisan bayi lelaki yang ditemui di belakang kediamannya di Jalan Panglin, Taman Perling, kelmarin.
Dalam kejadian jam 11.50 malam itu, Ismail Yahya, 46, berkata, dia terdengar bunyi suara halus kira-kira setengah jam dari arah belakang dapur rumahnya.
Menurutnya, ketika itu, dia dan isteri, Marina Omar, 36, sedang bersiap untuk tidur.

“Saya baru mahu melelapkan mata, tetapi tersedar apabila terdengar bunyi suara halus seperti anak kucing.
Foto
BAYI yang ditemui di belakang rumah.

“Hampir setengah jam kami mendengar bunyi sama menyebabkan saya yang tidak sedap hati bergegas ke dapur untuk memeriksa,” katanya, semalam.

Katanya, dia terkejut apabila mendapati bunyi yang didengar itu sebenarnya adalah suara bayi menangis sebelum memanggil isterinya lalu membuka pintu dapur.

Menurutnya, dalam keadaan samar-samar itu, mereka melihat ada objek bergerak dalam satu kotak tepung yang turut dihurung lipas.

“Kami terkejut apabila menemui bayi lelaki yang masih bertali pusat, malah lampin dipakainya juga sudah basah. Saya kemudian terus menghubungi polis memaklumkan penemuan itu,” katanya.

Katanya, mereka tidak berani menyentuh bayi berkenaan sehingga polis tiba tidak lama kemudian.

Menurutnya, dia turut menyuapkan madu ke mulut bayi berkenaan kerana mendapati ia seolah-olah lapar,” katanya yang melaporkan kejadian itu di Balai Polis Tampoi.

Sementara itu, anak saudara Ismail, Farhan Mohamad, 27, berkata, dia terlihat seorang wanita mendukung bayi mundar-mandir di depan surau jam 11 malam,” katanya.

“Wanita terbabit berusia 20-an dan kelihatan gelisah serta dilihat menghubungi seseorang menggunakan telefon bimbit,” katanya.

Beliau berkata, kurang sejam kemudian bapa saudaranya mengetuk pintu biliknya memaklumkan penemuan bayi di belakang rumahnya itu.

“Mungkin wanita yang dilihat mendukung anak kecil dekat surau itu ada kaitan dengan penemuan bayi berkenaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment