Search This Blog

Sunday, September 1, 2013

Banana boat terbalik: 1 parah, 2 cedera

Harun
Harun


TELOK KEMANG – Tujuh pekerja kontrak berhadapan detik cemas apabila banana boat yang dinaiki mereka terlibat kemalangan di Pantai Telok Kemang, semalam.

Kejadian itu menyebabkan seorang parah, dua cedera manakala empat lagi selamat.

Salah seorang mangsa yang dikenali sebagai Harun, 32, berkata, kejadian itu berlaku begitu pantas dan kesemua mereka terjatuh ke dalam laut.

Menurutnya yang masih trauma, kejadian itu berlaku selepas bot yang menunda banana boat itu terlibat kemalangan dengan sebuah bot lain.

“Kami yang ada di atas banana boat terjatuh dan terpelanting ke dalam laut. Mujur kami semua memakai jaket keselamatan dengan betul jika tidak pasti ada antara kami yang lemas memandangkan ada tidak tahu berenang.

“Ketika jatuh ke laut, saya dapat rasakan pipi kiri terkena sesuatu yang tajam mungkin kipas bot,” katanya.

Harun berkata, dia bersama 11 rakannya datang dari Batu Pahat dan bercuti di Telok Kemang sempena cuti umum Hari Merdeka.

“Kami bernasib baik kerana sejurus kejadian beberapa pengusaha bot dan orang awam memberikan bantuan dan segera membawa kami ke hospital untuk rawatan,” katanya.

Dalam pada itu, seorang pengusaha bot, Khairul Amy Rosman, 34, berkata, dia bersama beberapa rakan segera memberikan bantuan sejurus melihat kejadian itu.

“Kesemua mereka terapung dia atas air sebelum kami mengangkatnya ke bot dan dihantar ke hospital,” katanya.

No comments:

Post a Comment