Search This Blog

Friday, December 14, 2012

Isteri kecoh bela suami

myMetro | Isteri kecoh bela suami:


KOTA KINABALU: Orang ramai yang memenuhi galeri awam di Mahkamah Sesyen, di sini, gempar seketika apabila seorang wanita meminta mahkamah menarik balik tuduhan terhadap suaminya yang didakwa mencabul anak mereka pada Januari lalu dengan alasan mangsa sengaja mereka cerita mengenai perkara itu.


Ketika prosiding di hadapan Hakim Cindy Mc Juce Balitus, semalam, isteri tertuduh mendakwa anaknya yang berusia 17 tahun itu adalah seorang gadis bermasalah selain sudah menghilangkan diri sebaik keluar dari Sekolah Khas Taman Sri Puteri di Manggatal.



Terdahulu, tertuduh berusia 40 tahun didakwa mencabul anak kandungnya di rumah mereka kira-kira jam 6.45 pagi pada 5 Januari lalu.




Lelaki berkenaan dikatakan memasuki bilik anaknya sebelum bertindak mencabulnya.



Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan atau kedua-dua sekali jika didapati bersalah. Pendakwaan dilakukan Pegawai Pendakwa, Inspektor Azaman Hamat manakala tertuduh tidak diwakili peguam. Ketika perbicaraan lalu, tertuduh mengaku tidak bersalah melakukan perbuatan itu.



Sehubungan itu, mahkamah menetapkan 8 Januari depan sebagai sebutan semula kes berkenaan selain menunggu arahan dari Pejabat Pendakwa Raya.


'via Blog this'

No comments:

Post a Comment