Search This Blog

Friday, October 19, 2012

‘Tak tahan diterajang’



Oleh Haidhar Hilmi
am@hmetro.com.my
         
BATU PAHAT: “Kami tidak tahan lagi kerana asyik ditampar dan diterajang penjaga rumah berkenaan. Sebab itu kami mengambil keputusan untuk melarikan diri,” kata B Rajasree, 15, seorang daripada empat penghuni yang melarikan diri dari sebuah rumah perlindungan remaja di Rembau, Negeri Sembilan, pada 8 Oktober lalu.

Selepas melarikan diri, Rajasree berkata, mereka terpaksa berjalan kaki kira-kira 20 kilometer dari Rembau hingga ke Pedas sebelum ditumpangkan pengguna jalan raya.
“Bukan niat kami untuk melarikan diri, namun layanan buruk kakitangan rumah perlindungan itu menyebabkan kami tidak tahan lagi untuk tinggal di situ.

“Sepak terajang adalah makanan harian kami dan sejak dimasukkan ke rumah itu, kami dilayan dengan teruk oleh penghuni serta penjaganya,” katanya ketika ditemui di rumah bapa angkatnya di Parit Bengkok di sini, semalam.


Menurut Rajasree, dia melarikan diri bersama tiga rakannya, Siti Khadijah Abdullah, 13, Siti Mustaqimah Kamarudi, 14, dan Siti Nur Azrin Rosli, 17, pada jam 12 tengah hari sebelum tiba di Pedas pada jam 4 petang sebelum menumpang pengguna jalan raya untuk ke Melaka.

No comments:

Post a Comment