Search This Blog

Friday, October 19, 2012

Pura-pura tanya arah


Pura-pura tanya arah
Oleh Omar Osman
am@hmetro.com.my
         
SUNGAI PETANI: Tembelang seorang yang berlegar-legar dengan bertanyakan arah di Taman Arked, di sini, sejak dua hari lalu terbongkar apabila ditahan sebelum dibelasah orang ramai kerana didapati memecah masuk rumah seorang penduduk, semalam.

Kejadian berlaku jam 3 petang apabila lelaki berusia 30-an itu cuba melarikan diri ketika dikejar orang ramai yang berang tindakannya memecah masuk rumah penduduk sebelum cuba melarikan barang berharga milik mangsa.


Sumber berkata, lelaki terbabit yang menunggang motosikal dikesan berlegar-legar di taman perumahan itu sejak kelmarin sebelum dipercayai memasuki rumah penduduk awal pagi semalam dengan melarikan sebuah komputer riba dan barang kemas.

Menurutnya, suspek dikejar pemilik rumah bersama penduduk, namun melarikan diri dalam kawasan semak berhampiran selepas meninggalkan motosikalnya.


Bagaimanapun, katanya, suspek dikesan apabila cuba memasuki rumah penduduk lain dan sempat melarikan sejumlah wang tunai.


“Kelibat suspek memasuki rumah disedari pemilik rumah lalu bertindak mengejarnya sejauh satu kilometer sebelum ditahan dengan bantuan orang ramai.

“Sebaik ditahan, suspek dibelasah penduduk yang berang sebelum menghubungi polis yang menahannya untuk siasatan,” katanya.


Sementara itu, jurucakap polis berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan lanjut terhadap suspek yang dipercayai pernah terbabit dengan kegiatan pecah rumah di beberapa kawasan perumahan berhampiran.

No comments:

Post a Comment