Search This Blog

Friday, June 29, 2012

Murid Tahun Tiga lemas

YAN: “Ketika mendapat berita, saya sedang bekerja di Sungai Korok, Alor Setar dan terus bergegas pulang ke rumah di Yan apabila dihubungi isteri. 

“Saya berharap kejadian itu tidak benar, namun sebaik sampai saya sedar saya tidak boleh lawan takdir,” kata Ahmad Faiz Ariffin, 48, bapa mangsa lemas dalam terusan Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) di sini, semalam.
Dalam kejadian pada jam 11.30 pagi itu, Muhamad Zulkfikri Ahmad, 9, dari Kampung Tualang, Bukit Besar di sini, sedang mandi bersama tiga rakannya di terusan MADA Kampung Pulau Mas, Simpang Tiga, Sungai Daun.
Mangsa, murid Tahun 3 Sekolah Kebangsaan Bukit Besar, di sini kemudian dikatakan cuba berenang ke tebing di seberang sungai untuk memetik jambu batu. 

Bagaimanapun, ketika berenang ke seberang terusan itu, dia lemas sebelum disedari rakan dan beberapa orang kampung.

Ahmad Faiz, seorang pemandu lori berkata, dia tersentak sebaik diberitahu anak kesayangannya lemas dan tidak dapat menahan sebak sebaik menatap wajah jenazah anaknya buat kali terakhir. 

Sementara itu, Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Yan, Abu Yaziz Othman, berkata pihaknya menerima panggilan pada jam 12.02 tengah hari. 
Katanya, seramai lima anggota dikejarkan ke lokasi kejadian, namun mangsa didapati sudah meninggal dunia. 

“Ketika kita sampai, mangsa sudah ditemui orang kampung dan jenazah kemudian dibawa ke Hospital Yan. Kanak-kanak itu dipercayai pergi ke terusan yang dalamnya kira-kira tiga meter bersama tiga lagi rakannya,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment