Search This Blog

Saturday, October 15, 2011

Ibu rayu anak gadis pulang



SEGAMBUT – Seorang ibu merayu anak yang menghilangkan diri sejak tiga bulan lalu pulang ke pangkuan keluarganya di Jinjang Baru.

Ibu tersebut Song Ah Hing, 58, berkata anaknya, Tan Siew Kwan, 22, menghilangkan diri sejak 5 Julai lalu selepas memberi alasan mahu pulang ke rumahnya di Sungkai, Perak.

“Saya sendiri menghantarnya ke komuter di Kepong pada jam 4 petang dan hanya mengetahui tentang perkara itu selepas suaminya datang sendiri ke Jinjang jam 2 pagi hari sama selepas isterinya masih belum tiba di Perak,” katanya ketika ditemui di pejabat Umno Bahagian Segambut semalam.

Menurutnya, anaknya itu turut membawa pasport antarabangsa miliknya bersama sebuah beg pakaian.

“Saya sekeluarga cuba menghubungi telefon bimbitnya namun tidak berjawab sehinggalah sekarang ia gagal dihubungi terus,” katanya.

Ah Hing berkata, sebagai ibu dia berharap anaknya itu dapat pulang kerana anaknya berusia tiga tahun dan setahun amat memerlukan perhatiannya.

“Saya akui memang pernah memarahi Siew Kwan kerana sering meminta wang kepada saya, tetapi kini saya sudah maafkan jadi tolonglah pulang,” katanya.

Orang yang mengenali atau ternampak di Siew Kwan berada boleh menghubungi talian Ah Hing di talian 012-2456694 atau 03-62740576 atau boleh ke alamat 10-0-7 Taman Jinjang Baru, Kuala Lumpur.

Sementara itu, Setiausaha Kerja Umno Segambut, Lamat Basar berkata, setakat ini pihaknya akan membantu mengedarkan fotofit wajah anaknya yang hilang.

“Kita akan besarkan gambar dan tampal edarkan di tempat awam bagi membantu mengesan anaknya yang hilang,” katanya.

No comments:

Post a Comment