Search This Blog

Tuesday, April 26, 2011

Keluarga bimbang gadis hilang 16 hari


HULU TERENGGANU — Keluarga seorang gadis berumur 18 tahun yang menghilangkan diri dari rumah sejak 16 hari lalu amat mengharapkan kepulangannya kerana bimbang tentang keselamatannya.

Kehilangan Nur Ain Nasuha Mohd. Zabri sejak 11 April lalu, menyebabkan ibunya Nor Ismidar Idris, 35, tidak lena tidur.
Menurut Nor Ismidar, anak sulungnya dari lima beradik itu yang dipanggil ‘Along’ keluar dari rumah sehelai sepinggang dengan memakai tudung hitam, baju T berwarna ungu dan seluar jeans hitam.
Dia juga turut membawa semua sijil-sijilnya.
"Along kata nak keluar ke bandar pada pagi tu. Ayahnya hantar dia ke pondok menunggu bas pada pukul 8.30 pagi dan membekalkan dia RM50.
"Tetapi sampai pukul 11 malam, dia tak balik dan selepas puas mencari, kami buat laporan polis,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Durian Mas di sini.
Jelasnya, selepas dua hari kehilangannya, anak gadisnya itu menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) memaklumkan supaya dia tidak perlu dicari.
Nur Ismidar berkata, dia dan suaminya yang bekerja sebagai pemandu van, risau kerana ayat dalam mesej yang dihantar anaknya itu lebih tersusun dan tidak seperti kebiasaannya.
Katanya mereka yang mempunyai maklumat tentang gadis itu diharap dapat menghubungi beliau di talian 013-9890716. — Bernama

No comments:

Post a Comment