Search This Blog

Monday, February 7, 2011

Tinggal sehelai sepinggang



MACHANG - Seorang pemuda, Mohd Saifullah Mahmood, 26, tinggal sehelai sepinggang apabila rumah milik keluarganya hangus dalam kebakaran jam 9 malam, Jumaat lalu.

Mohd Saifullah tinggal seorang diri di rumah itu sejak kematian ibunya tiga tahun lalu.

Mohd Saifullah berkata, dia tidak sempat menyelamatkan apa-apa memandangkan tiada di rumah ketika kejadian dan dianggarkan kerugian sebanyak RM20,000.

Katanya, dia yang ketika itu berada di Kota Bharu hanya mendapat tahu daripada ibu saudaranya yang tinggal berdekatan.

“Buat sementara waktu, saya menumpang berteduh di rumah emak saudara yang terletak berdekatan rumah saya. Selain rumah saya, rumah bapa saudara saya yang terletak bersebelahan rumah saya turut hangus terbakar.

“Ketika kejadian, dia dan keluarga juga tiada di rumah memandangkan isterinya baru sahaja bersalin dan berpantang di Gua Musang,’’ katanya yang bekerja sebagai pembantu kedai.

Mohd Saifullah masih terkejut dengan kejadian itu dan masih belum membuat sebarang perancangan mengenai tempat tinggalnya.

Katanya, dia tidak mampu membina rumah dengan pendapatannya yang terhad sebagai pembantu kedai.

“Rumah itu peninggalan arwah ibu saya yang dibinanya hampir 14 tahun lalu. Buat masa ini saya masa tidak mempunyai sebarang perancangan memandangkan saya tidak berkemampuan bagi membina rumah baru.

“Buat sementara waktu saya tinggal di rumah ibu saudara saya sebelum memikirkan semula memandangkan saya benar-benar buntu sekarang,’’ katanya.

No comments:

Post a Comment