Search This Blog

Monday, February 7, 2011

Hilang sabar dituduh pikat isteri jiran

myMetro | Hilang sabar dituduh pikat isteri jiran
AMPANG: Tidak tahan dengan kerenah jiran yang suka membuat kacau, seorang lelaki yang selama ini bersabar akhirnya membuat laporan polis apabila dia sekeluarga diugut bunuh oleh jirannya itu.
Kejadian berlaku di rumah mangsa di Taman Dagang, di sini, Jumaat lalu dan mangsa, seorang ahli perniagaan berusia 40-an mendakwa sebelum ini dia sering diganggu jirannya itu dan dia pernah dituduh cuba memikat isteri serta menantu jirannya itu.

Menurut sumber, mangsa bagaimanapun hilang sabar dan akhirnya membuat laporan polis selepas dia sekeluarga diugut bunuh.

“Ketika itu, mangsa berada di rumah kira-kira jam 7 malam sebelum jiran dan anaknya sengaja cuba menyakitkan hati dengan meletakkan kereta di depan rumahnya.

“Mangsa yang ingin menegur perbuatan itu bagaimanapun dimaki hamun selain diugut akan dipukul,” katanya.


Sumber berkata, ketika kekecohan itu ramai jiran lain yang keluar untuk melihat apa yang berlaku dan rakan anak jirannya itu sengaja cuba memalukan mangsa apabila mereka memekik dan menuduh mangsa cuba memikat isterinya.


“Mangsa bagaimanapun tidak pedulikan suspek sebelum jirannya datang meluru dan menendang motosikalnya.

Menurutnya, jirannya itu kemudian bertindak samseng dan meminta anaknya menunggu di depan rumah mangsa bertujuan untuk menakutkannya.

“Mangsa yang bimbang dengan keadaan itu menghubungi polis dan tidak lama kemudian anggota peronda tiba dan cuba menenangkan keadaan sebelum meleraikan pergaduhan itu,” kata sumber.

No comments:

Post a Comment