Search This Blog

Monday, February 7, 2011

Curi motosikal akibat dendam

SH


KULIM - Akibat merampas kekasih, motosikal rakan dicuri. Itulah yang dilakukan seorang remaja 22 tahun yang bertindak nekad mencuri motosikal rakan serumahnya ketika disoal siasat polis.

Menurut mangsa, pada hari kejadian, dia bersama dua rakan lain pergi ke sebuah pasar raya di Kulim kira jam 2.30 petang dengan menaiki motosikal jenis Yamaha LC 125 dan memakir di tempat meletak motosikal kira-kira jam 2.45 petang.

Kira-kira jam 3.30 petang, suspek memaklumkan kepada mangsa, dia terpaksa berjumpa teman wanita barunya yang sedang menunggu di luar pasar raya itu.

Kira-kira jam 4 petang, mangsa dan dua rakan lain turun ke tempat meletak kereta dan mendapati motosikalnya sudah hilang dan membuat laporan di Balai Polis Kulim.

Polis kemudiannya bertindak pantas dengan membawa mangsa melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di tempat kejadian.

Mangsa terkejut apabila mendapati motosikalnya dicuri oleh kawannya yang datang bersamanya ke pusat membeli belah di pasar raya itu.

Kira-kira jam 12.30 pagi, Ketua Balai Polis Kulim, Chif Inspektor Mohd Azlan Abdul Kadir bersama tujuh anggota berjaya menangkap suspek terlibat, di sebuah kedai makan di Sungai Dua.

Polis turut menangkap dua suspek di Taman Sri Petaling dan Jalan Padang Tembak pada hari sama. Dari siasatan dijalankan terhadap semua suspek terlibat mendapati, mereka membuat kunci pendua untuk memudahkan motosikal mangsa dilarikan.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Salleh berkata, masalah curi motosikal adalah jenayah yang sering berlaku dan meminta pemilik bersikap prihatin ketika meletakkan motosikal mereka di tempat awam.

"Polis sudah mengenal pasti individu dan kumpulan terlibat dalam kegiatan mencuri motosikal di sekitar Kulim dan akan menjejaki mereka sehingga tertangkap," katanya.

No comments:

Post a Comment