Search This Blog

Saturday, January 8, 2011

Hilang kawalan punca berlaku kemalangan




JEMALUANG - Sebuah kereta lama jenis Toyota bertembung dengan sebuah kereta waja dari arah bertentangan di sini dalam satu kemalangan yang berlaku semalam. 

Kereta Toyota milik Jamaluddin Safari, 62, itu dikatakan dilanggar oleh kereta waja dari arah bertentangan dan menyebabkannya masuk ke dalam parit. 

Sementara itu kereta waja yang dinaiki oleh dua remaja tersebut dikatakan hilang kawalan lalu berpusing dan terbabas sebelum melanggar kereta milik Jamaluddin. 

Jamaluddin berkata, semasa kejadian berlaku, dia bersama isterinya, Zaiton Simpoh, 62, dalam perjalanan ke Mersing dilanggar oleh kereta yang berpusing kerana hilang kawalan. 

“Kereta waja hitam itu dari arah bertentangan dan pada mulanya, ianya berpusing-pusing dan melanggar kereta saya serta menyebabkan kereta saya terbabas ke tepi,” katanya ketika ditemui Sinar Harian. 

Menurutnya, dia dan isterinya tidak mengalami sebarang kecederaan dan menerima kejadian tersebut sebagai takdir. 

“Tiada sebarang kecederaan yang berlaku. Mujurlah saya dan isteri tiada apa kecederaan dan selamat sahaja. Cuma isteri saya masih terkejut dengan kejadian ini.” katanya.

No comments:

Post a Comment