Search This Blog

Sunday, January 16, 2011

Burung serah bukti


Mohammed Riaz
Mohammed Riaz

LONDON: Sebuah mahkamah di St Albans semalam diberitahu, seorang suami yang membunuh abang iparnya dan kemudian mencincang mayat mangsa ditangkap selepas ibu jari mangsa ‘jatuh dari langit,’ dipercayai digugurkan oleh seekor burung.
Mohammed Riaz, 33, didakwa menculik Mahmood Ahmad, 41, dan menyeksanya hingga mati dalam usaha menjejaki isterinya, Nahid Ahmad, yang melarikan diri daripadanya. Dia didakwa menggunakan bantuan lima rakannya untuk menculik, mengurung dan membunuh mangsa dengan gergaji pemotong daging.

Mayat mangsa tidak ditemui dan anggota kumpulan itu hanya ditangkap selepas seorang pengawal keselamatan menemui ibu jari tangan kiri Mahmood di tempat letak kereta.

Seorang pendakwa memberitahu juri, rakaman CCTV menunjukkan ibu jari itu jatuh secara misteri dari langit dan polis percaya ia mungkin digugurkan oleh seekor burung yang mengutipnya.

Riaz bagaimanapun menafikan terbabit dalam pembunuhan, menculik atau bersengkongkol dalam pembunuhan abang iparnya.

Empat tertuduh lain, Sharif Mohammed, 37, Faisal Chowdhury, 18, Arnold Alexander Yousaf, 18, dan Armizada Hussain, 37, juga mengaku tidak bersalah. Pendakwa raya, Stuart Trimmer berkata, Mahmood dari Wartford hilang pada awal pagi 7 Mac lalu.

Mahkamah diberitahu, ibu jarinya ditemui oleh pengawal keselamatan tiga hari kemudian. - DM

No comments:

Post a Comment