Search This Blog

Saturday, November 13, 2010

Bapa rogol anak dijel, sebat



TERTUDUH (tengah) yang dijatuhkan hukuman penjara dan sebatan kerana merogol anak sendiri di Mahkamah Sesyen Johor Bahru semalam.






JOHOR BAHRU – “Ini adalah kesalahan paling keji.”
Demikian kata Hakim Salawati Djambari kepada seorang petani yang dihukum penjara 20 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam selepas mengaku bersalah merogol anak perempuannya beberapa kali sekitar Oktober lalu.
Salawati menjatuhkan hukuman tersebut selepas tertuduh yang berusia 53 tahun mengaku bersalah merogol anaknya yang berusia 16 tahun dan memerintahkan hukuman tersebut dijalankan bermula dari tarikh tangkapan dibuat iaitu pada 30 Oktober lalu.
Beliau berkata, perlakuan seperti itu adalah sesuatu yang tidak seharusnya dilakukan oleh seorang bapa terhadap anak kandungnya sendiri.
“Sebagai seorang bapa, kamu seharusnya melindungi anak sendiri dan bukannya merogolnya. Anak kamu juga mungkin akan mengalami trauma sepanjang hayatnya,” kata beliau.
Tertuduh yang hadir memakai kemeja kotak-kotak dan berseluar panjang bagaimanapun tidak menunjukkan sebarang reaksi ketika hukuman itu dijatuhkan.

No comments:

Post a Comment