Search This Blog

Friday, July 16, 2010

Keluarga risau anak gadis hilang 3 minggu

SUNGAI PETANI: Seorang bapa merayu anak gadisnya yang menghilangkan diri sejak tiga minggu lalu kembali ke pangkuan keluarga kerana bimbangkan keselamatannya.
Abu Kasim Mat Nayan, 47, dari Sungai Perak, Perak berkata, anaknya, Nurul Nadziah, 19, tidak pulang ke rumah sejak 15 Jun lalu dan sejak itu tiada khabar berita daripadanya.
Katanya, Nurul Nadziah yang belajar di Kolej Bostonweb, Kuala-Lumpur pulang ke kampung mereka di Sungai Perak pada 11 hingga 13 Jun lalu dan sepatutnya pulang ke Segambut, Kuala Lumpur pada 15 Jun lalu.

“Dia ada memberitahu akan pulang semula ke kampung pada 30 Jun lalu dan saya menghubunginya untuk bertanyakan sama ada jadi pulang atau tidak kerana dia tidak muncul, namun telefon bimbitnya tidak dapat dihubungi.

“Saya ada menghubungi rakannya, namun mereka juga tidak mengetahui di mana Nurul Nadziah berada menyebabkan kami sekeluarga risaukan keadaannya.

“Malah, rakannya juga memberitahu Nurul Nadziah tidak pulang ke rumah sewa di Segambut pada 15 Jun lalu,” katanya ketika ditemui di rumah saudaranya di Gurun, dekat sini, semalam.

Abu Kassim berkata, dia datang ke Gurun mencari anaknya itu selepas pemeriksaan terhadap akaun Nurul Nadziah mendapati gadis itu ada membuat pengeluaran wang di sebuah bank di pekan itu pada 3 Julai lalu.

Katanya, dia buntu apabila tidak tahu ke mana mencari anaknya itu dan sudah membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur pada 3 Julai lalu.

Dia juga sudah menghubungi kolej tempat anaknya belajar dan diberitahu Nurul Nadziah sudah lama tidak hadir kelas.

Katanya, beliau merayu Nurul Nadziah segera pulang kerana keluarga merinduinya dan bimbangkan keselamatannya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai anaknya itu boleh menghubungi talian 017-5060172 atau balai polis berhampiran.

No comments:

Post a Comment