Search This Blog

Loading...

Sunday, October 2, 2016

Penyamun larikan RM100,000




SOH cedera di kepala akibat dipukul suspek. FOTO Siti Nadzirah Che Mud

Siti Nadzirah Che Mud
am@hmetro.com.my


Kuala Krai: Seorang kontraktor lelaki dan isterinya kerugian RM100,000 selepas disamun lima lelaki bertopeng di rumahnya di Kampung Keroh, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 7.30 pagi itu, mangsa, Soh Kim Cheok, 60, berkata, ketika kejadian dia baru keluar dari rumah untuk bekerja sebelum terserempak dengan kumpulan suspek di kawasan kediamannya.

"Saya cuba melarikan diri untuk meminta bantuan, namun dua daripada suspek sempat menangkap saya sebelum memukul kepala dengan rotan.

"Mereka kemudian merampas beg duit, telefon bimbit dan jam tangan sebelum mengikat tangan saya dan membawa masuk ke dalam rumah. Isteri saya yang berada di dalam rumah turut diacu parang di lehernya.

"Suspek kemudian melarikan diri dengan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux milik saya selepas menyedari ada orang menghampiri rumah," katanya ketika ditemui selepas menerima rawatan di Hospital Kuala Krai, di sini tadi.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Krai Superintendan Abdullah Roning mengesahkan kejadian itu.

Katanya, siasatan lanjut masih dijalankan dan usaha memburu suspek sedang giat dijalankan.
Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 1 Oktober 2016 @ 6:07 PM

No comments:

Post a Comment