Search This Blog

Loading...

Thursday, September 29, 2016

Remaja bunuh bapa, tembak murid, guru




Anggota polis memeriksa lokasi kejadian di Sekolah Rendah Townville selepas seorang remaja melepaskan tembakan menyebabkan dua murid dan seorang guru cedera. - Foto AP

Reuters
Charleston, Carolina Utara: Seorang remaja lelaki menembak mati bapanya sebelum memandu ke sebuah sekolah dan menembak serta mencederakan dua dua murid dan seorang guru, hari ini.

Seorang anggota bomba sukarela yang tinggal berhampiran sekolah itu berjaya menangkapnya selepas menjatuhkan remaja berusia 14 tahun itu sebelum polis tiba dan menahannya.

Menurut polis, remaja itu menembak mati bapanya, Jeffrey DeWitt Osborne, 47, di rumahnya, memandu pikap bapanya sejauh lebih tiga kilometer ke Sekolah Rendah Townville dan merempuh pagar sebelum menembak tiga mangsanya.

Jacob Hall, 6, yang cedera terkena tembakan di betis, dilaporkan dalam keadaan kritikal. Seorang lagi murid juga berusia enam tahun ditembak di kaki manakala seorang guru cedera di bahu dan kedua-dua mereka sudah dibenarkan keluar dari hospital.

Polis sedang menyiasat sama ada mangsa yang cedera itu ada hubungan dengan remaja berkenaan.

Menurut polis, remaja itu yang tidak ke sekolah kerana belajar di rumah, menghubungi neneknya yang kemudian ke rumah mereka dan menemui mayat bapanya.

“Neneknya tidak dapat mendengar dengan jelas apa yang dikatakan remaja itu kerana dia bercakap sambil menangis lalu ke rumah berkenaan,” kata Koroner Greg Shore,

Menurut polis, remaja itu tidak sempat masuk ke dalam sekolah berkenaan yang mempunyai 280 murid itu.
Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 29 September 2016 @ 4:17 PM

No comments:

Post a Comment