Search This Blog

Saturday, September 3, 2016

Jumpa lepas tiga hari hilang





Oleh AIMUNI TUAN LAH

Bapa mangsa, Wan Muhamad Sallam Wan Salleh (dua kiri) bersama anggota penyelamat mengangkat mayat anaknya yang dijumpai di Sungai Galas, dekat Kampung Batu 6, semalam.

GUA MUSANG – Ahli keluarga murid tahun lima Sekolah Kebangsaan Gua Musang yang dijumpai lemas selepas tiga hari hilang dihanyutkan arus deras Sungai Galas menerima hakikat kematian anak lelaki tunggal daripada empat beradik itu.

Menurut bapanya, Wan Muhamad Sallam Wan Salleh, 45, mereka sekeluarga menerima suratan takdir dan bersyukur kerana mayat anaknya, Wan Abi Hurairah Wan Muhamad Sallam, 11, sudah dijumpai pasukan penyelamat.

Katanya, dia masih mengecam fizikal anaknya walaupun keadaan mayat membengkak serta wajahnya sudah berlainan.

“Seluar pendek celoreng pendek berwarna merah yang dipakai ketika hari terakhir saya menghantar ke rumah rakan masih tersarung elok di tubuhnya.

“Saya terkilan kerana sebelum ini, saya dan isteri Fauzianita Hashim, sering mengawal pergaulan dan pergerakannya.

“Mungkin sudah tiba ajalnya kerana ketika hari kejadian, kami membenarkan tanpa membantah keinginannya untuk bermain bersama rakan,” katanya ketika ditemui di sini semalam.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0903&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm#ixzz4J92qUSgJ
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment