Search This Blog

Tuesday, March 29, 2016

Maut kereta Viva rempuh lori balak


BEGINILAH keadaan lori balak yang terbalik selepas dirempuh kereta Perodua Viva (kiri) dinaiki tiga beranak di Kilometer 48, Jalan Gua Musang-Kuala Krai dekat Paloh 1, Gua Musang kelmarin.


GUA MUSANG – Seorang bayi lelaki berusia enam bulan maut bersama ibu dan bapanya selepas kereta Perodua Viva yang dinaiki mereka merempuh sebuah lori yang membawa muatan kayu balak di Kilometer 48, Jalan Gua Musang-Kuala Krai dekat Paloh 1, di sini kelmarin.
Dalam nahas kira-kira pukul 6.45 petang itu, bayi ber­kenaan, Muhd. Firas Ziyad yang berada dalam pangkuan ibunya, Faizah Mohd. Nor, 28, maut di tempat kejadian selepas me­ngalami kecederaan parah pada kepala dan anggota badan.
Bapanya, Mohamad Zahiruddin Hadi, 24, yang mengalami kecederaan pada kepala pula meninggal dunia pukul 8.30 pagi semalam selepas menerima rawatan kecemasan lebih 12 jam di Hospital Gua Musang di sini.
Pemandu lori balak terbabit, Arifin Mohamad Noor, 49, bagaimanapun hanya mengalami patah tangan.
Faizah yang berasal dari Felda Perasu merupakan kakitangan Pejabat Felda Wilayah Gua Musang manakala suaminya yang berasal dari Felda Chiku 7 adalah anggota Polis Bantuan Felda di sini.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0329&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz44F7O7M9d 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment