Search This Blog

Saturday, April 6, 2013

Rumah neraka



Oleh Muhaamad Hafis Nawawi

Kuala Lumpur: Rumah neraka itu didiami seorang wanita yang sering dibelasah suami dan ibu bapa mentua jika berlaku perselisihan faham antara mereka hingga menyebabkan dia keguguran tiga kali sejak tiga tahun lalu.

Lebih parah, dia yang tidak bekerja dijadikan seperti ‘hamba abdi’ apabila dipaksa melakukan semua kerja di dalam rumah mereka di pangsapuri di Dang Wangi, di sini dan akan dimarahi jika tugasan diberikan itu tidak dibuat selain dibelasah sehingga mendatangkan kecederaan.
Malah, mangsa berusia 28 tahun bukan sahaja dipukul suaminya berusia 30-an tetapi ibu bapa mentuanya turut campur tangan dengan memaki-hamun dan membelasahnya dengan teruk serta sering mengambil wang tunai dan barangan kemas miliknya.

Dalam kejadian terbaru jam 8 pagi kelmarin, mangsa sekali lagi dipukul suami dan mentuanya gara-gara dituduh tidak membuat kerja rumah dan enggan memberi mereka wang.


Menurut sumber, walaupun mangsa menafikan tuduhan suaminya yang mendakwa dia tidak mengemas rumah, namun suaminya tidak mempercayai dan terus memaki-hamun dan memukul mangsa.

No comments:

Post a Comment