Search This Blog

Wednesday, April 13, 2011

Anak bongsu lesap

BOTA: “Su pergi mana? Pulanglah ke rumah... kami sekeluarga merindui Su,” rayu Mariam Isa, 54, kepada anak perempuan bongsunya, Suraidah Mokhtar, 16, yang dilaporkan hilang sejak Mac lalu.
Pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Datuk Abdul Rahman Yaacob itu menghilangkan diri sejak keluar dari rumah keluarganya di Kampung Lambor Kanan Pasir Sena, dekat sini, pada 23 Mac lalu.

Mariam berkata, beliau menyedari perubahan sikap Suraidah ketika cuti persekolahan selama seminggu, tapi tidak sangka anaknya bertindak demikian pada hari ketiga sesi persekolahan bersambung.

Katanya, Suraidah menjadi malas dan tidak berminat pergi ke sekolah berbanding sebelumnya sentiasa ceria serta suka ke sekolah.

“Saya ada bertanya sama ada dia mempunyai masalah peribadi atau di sekolah, tapi dia nafikan. Pada hari kejadian dia tidak pergi ke sekolah dan memberitahu mahu pergi ke Taiping.

“Tapi, dia tidak nyatakan tujuan pergi ke sana. Saya berasa tidak sedap hati dan melarangnya pergi. Namun dia berkeras untuk keluar rumah dan tidak pulang hingga kini,” katanya.

Mariam berkata, dia dan semua ahli keluarga tidak lena tidur dan gelisah memikirkan keselamatan diri Suraidah yang langsung tidak menghubungi mereka sejak keluar dari rumah.

Sehubungan itu, dia merayu kepada Suraidah supaya pulang ke pangkuan keluarga dan membantu melakukan persediaan perkahwinan kakaknya pada 23 April ini.
Mariam meminta orang ramai yang mengenali dan mengetahui di mana Suraidah berada supaya menghubungi kakaknya, Rosnani di talian 013-4269100 ataupun abang iparnya, Anuar di talian 012-5500376.

No comments:

Post a Comment