Search This Blog

Monday, October 4, 2010

Gadis bisu dikhuatiri jadi pengemis





KUALA KANGSAR – Kehilangan seorang gadis dari kalangan orang kurang upaya (OKU) Nor Yuniza Mohd. Yunus, 22, (gambar) lebih sebulan setengah lalu meresahkan keluarganya kerana dia dikhuatiri dipaksa menjadi pengemis.
Kakaknya, Nor Asrina, 24, berkata, adiknya yang cacat pendengaran dan pertuturan itu didakwa kali terakhir ditemui mengemis di Sungai Udang, Melaka.
Katanya, dia dimaklumkan oleh seseorang yang mendakwa melihat adiknya meminta sedekah di kawasan tersebut sambil dipantau seorang wanita berpurdah dan seorang lelaki pada pukul 1.30 petang, 27 Ogos lalu.
“Nor Yuniza juga didakwa ditemui berada di dalam sebuah van yang turut dinaiki dua individu terbabit pada sebelah malam di Alor Gajah, Melaka,” katanya ketika ditemui Kosmo! di kediamannya di Perumahan Awam 4, Kenas di sini semalam.
Bercerita lanjut, Nor Asrina berkata, adiknya keluar ke bandar Kuala Kangsar yang terletak kira-kira lima kilometer dari rumahnya seorang diri tanpa membawa pakaian pada 21 Ogos lalu.
Katanya, adiknya memberitahu keluarga ingin bertemu seorang rakannya di situ.
Bagaimanapun katanya, selepas tidak pulang menjelang malam dan telefon bimbitnya gagal dihubungi, keluarganya membuat laporan polis mengenai kehilangannya.

No comments:

Post a Comment