Search This Blog

Thursday, January 21, 2010

Mantik berubah sikap sebelum lari

SHAH ALAM 20 Jan. - Seorang perunding hartanah memberitahu bahawa pembantu rumahnya, Mantik Hani berubah sikap serta enggan mendengar arahan selepas beberapa kali dilihat berbual dengan seorang lelaki sebelum melarikan diri pada 17 September tahun lalu.

Bekas majikan Mantik, Puah Hooi Sueew, 53, berkata, sikap suka melawan dan mempersoalkan setiap arahan berbeza dengan sikap wanita itu yang taat kepadanya sejak dia mula berkerja pada Februari 2005.

"Pada satu hari, saya mendapati dia lari begitu sahaja. Saya tidak tahu mengapa kerana pada pagi itu saya ada memberitahu Mantik bahawa saya akan membelikannya pakaian baru untuk hari raya.

"Semasa dia tinggalkan rumah, keadaan fizikalnya baik, tidak ada lebam, tidak ada luka. Saya tidak tahu ke mana dia pergi dan saya tidak pernah berjumpanya lagi sehinggalah saya mendapat tahu dia telah mati," katanya.

Dia berkata demikian ketika menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya, Mohd. Dusuki Mokhtar di Mahkamah Tinggi di sini hari ini dalam kes terhadap penjual air tebu, A. Murugan, 35, yang didakwa membunuh Mantik, 36.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu di rumahnya di No. 11, Jalan Datuk Yusof Shahbudin 6, Taman Sentosa, Klang dekat sini antara 18 dan 20 Oktober tahun lalu.

No comments:

Post a Comment